Võtke ühendust Vigala valla sotsiaaltöötajaga

 Neljapäevaks,24.märtsiks tagasisidet Ilme Roosile Vigala valda.


Meie ühiskond, sealhulgas ka liikluskeskkond, on pidevas muutumises. Meedias on kõneaineks elanikkonna vananemine, inimesed on pikemat aega aktiivsed ja töövõimelised ning elukvaliteedi hoidmiseks suureneb nende liikumisvajadus. See toob kaasa ühistranspordi tihedama kasutuse, aga ka eakate sõidukijuhtide osakaalu kasvu igapäevases liikluses.

Liikluskeskkonnas on toimunud olulisi arenguid: täiendatud on liiklusreegleid, muutunud on käitumisnormid, Eesti maanteedel sõidab aina enam autosid, mis erinevad üksteisest vanuse ja turvavarustuse poolest, ning liiklus on tihedam.

Selgitamaks välja, milline on eaka liikleja liiklusohutusalane teadlikkus, hoiakud ja käitumine muutunud liikluskeskkonnas, viis TNS Emor 2015. aastal Maanteeameti tellimusel läbi eakate
liiklejate fookusgrupi uuringu.

Uuringus osalenud leidsid, et liikluses on suureks ohuks juhid, kes teistega ei arvesta, kes sooritavad ohtlikke manöövreid ja rikuvad reegleid. Samas nenditi, et ohte saab vältida ka ise, kui olla
väga tähelepanelik ja mitte kiirustada. Tunnistati, et reaktsioon ei pruugi olla enam see, mis vanasti ja seetõttu tuleb olla väga ettevaatlik. Samuti koorus fookusgrupi intervjuudest välja tõde,
et Liiklusseaduse muudatustega enamus ennast kursis ei hoia. Iga eakas peaks võtma aja, et läbi mõelda, milline liikleja ta on. Kas olen taganud enda ohutuse? Kas ma igapäevaselt liigeldes arvestan
teiste liiklejatega või hoopis ohustan neid? Millised on minu ealised iseärasused? Kui kiiresti ma jõuan reageerida? Milline on mu juhtimisvõimekus? Milliseid ravimeid ma tarbin enne autorooli istumist? Kui ma ka teoorias arvan, et olen eeskujulik liikleja, siis kas see kehtib ka reaalses liiklusolukorras?

Nendest küsimustest ajendatuna me eelpool kirjeldatud koolituskava olemegi kokku pannud.

Head liiklemist! Lugupidamisega,Maanteeamet.
Tere, hea koostööpartner!
 Septembri lõpus saatsime omavalitsustele info, et Maanteeamet toetab 2016. aastal „Eesti 100“ juubeliürituste raames kohalikke omavalitsusi igas maakonnas vähemalt ühe  eakale mootorsõidukijuhile  suunatud kaheosalise liikluskoolituse läbiviimisel. 
Liiklusõnnetuste statistika näitab, et mootorsõidukit juhtivad eakad inimesed on liikluses riskirühm – neil võivad olla mõnevõrra aegunud teadmised liiklusreeglitest, ebakindlus muutunud liikluskeskkonna tõttu ja east tingitud terviseprobleemid. Meie ühine eesmärk peaks olema neid mitte mõjutada liiklemisest loobuma, vaid suurendada ühiskonna ja väärikas eas inimese enda teadlikkust, et küpsem elanikkond säilitaks pikaks ajaks mobiilsuse,  tunnetades ja ennetades samal ajal riske. 
Eeltoodust tulenevalt on Maanteeamet valmis maakondlikke eakate mootorsõidukijuhtide koolitusi rahastama 50% ulatuses. Teine pool rahastusest jääb omavalitsuse tagada. Eelmisel aastal oli ühe koolituse keskmine koguhind 1200 EUR-i ning usume, et ka 2016. aastal ei lähe need maakondlikult kallimaks.

Koolitusele ootame vähemalt 60-aastaseid B-kategooria juhilubadega mootorsõidukijuhte, kes juhivad mootorsõidukit iganädalaselt. Grupi suurus on kuni 24 eakat. Koolitusi planeerime läbi viia kahel perioodil: 1. aprill – 30. mai ning 15. august- 15. november.

Õppeprogramm koosneb teoreetilisest osast ja sõidutundidest. Teoreetiline osa kestab kuus akadeemilist tundi. Hanke võitnud koolitaja teeb ülevaate liiklusolukorrast Eestis, räägib liiklusõnnetuste põhjustest, suurematest muudatustest liiklusseaduses, igapäevastest sõitudest ja riskidest. Teoreetilise koolituspäeva teise osasse on kaasatud ka perearst, kelle käsitletavad teemad annavad läbilõike eaka autojuhi riskihindamise testist, nägemisest ja silmahaigustest, reageerimiskiirusest ning selle võimalikust muutumisest lähtuvalt vanusest, tähelepanust, kuulmisest ja erinevatest haigustest, ravimite kõrvalnähtudest ning nende ebasoodsast koostoimest juhtimise seisukohalt.

Praktilises osas on iga koolitatava kohta ette nähtud kaks akadeemilist tundi sõiduõpet koos tagasisidega. Sõidutunnid viiakse läbi autokoolist renditud õppesõidukitega, mida on nii manuaal- kui automaatkäigukastiga.

Pilootprojektina oleme nimetatud koolitust kolmel aastal edukalt rakendanud Tallinnas, Tartus, Narvas ja Pärnus.

 Täpsustavate küsimuste korral palume Teie  OV spetsialistil ühendust võtta.
 Parimate soovidega,
 Christina Vallimäe Maanteeamet ennetustöö ekspert 611 9349 56 482 686



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar