GUSTAV SUITS

Kasutaja Toila Raamatukogu foto.

Täna on 135. sünniaastapäev luuletaja Gustav Suitsul.

Gustav Suits on üks eesti 20. sajandi kõige mõjukamatest kirjanikest, Noor-Eesti liikumise juht ja ideoloog, kellest 1921. aastal sai Tartu Ülikooli esimene eesti ja üldise kirjanduse professor. 

Luuletajana oli Suits eesti esimesi moderniste, kes tundis hästi soome kirjandust ja õppis palju Eino Leinolt. Tema esikkogu "Elu tuli" (1905) oli kaasaegse nooruse kultusraamat, milles autor ülistas noort armastust ja revolutsioonilist hoogu.

Luuletuskogu "Tuulemaa" (1913) peetakse eesti luule üheks kõige meisterlikumaks koguks läbi aegade. Viimane kogu kodumaal "Kõik on kokku unenägu" ilmus 1922; viimane, hilisluule kogu "Tuli ja tuul" ilmus 1950 Stokholmis. 

Foto: Johannes Aaviku 70. sünnipäev 1950.a.
Vasakult: Andrus Saareste, Gustav Suits, Johannes Aavik ja Marie Under. Ees vasakult teine J. Aaviku tütar Silvia.
KM EKLA, B-160:29

KEVAD JA SÜGIS
Sina oled kevade mureta laps —
kevad ise sa oled.
Mina olen tumeda sügise poeg —
sügis ise ma olen.

Kuid mina ihkan kevade järele.
Sirutan vastu sull’ käed.
Kevad ! — ei ära sa põgenegi,
vaid minu hõlma sa vaod.
Kevad ja sügis — suudelgem :
suvi me suudlustest sünnib.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar