... Kuidas raamatuid kasutada . . .

 


Jõulukuul läks raamatukogus üles Ott Jeeseri joonistustega näitus. Joonistused on juhendid, milles antakse näpunäiteid, kuidas raamatutega mänge mängida. Näitus jääb avatuks sõbrapäevani. Ott ise räägib juhenditest järgmist:


"Nende kuue joonistusega annan Sulle mõned ideed, kuidas raamatuid mängimiseks kasutada.*

Kui sõnad ja pildid kipuvad raamatusse liialt kinni jääma, kui tundub et pole enam seda uue standardi dünaamikat, mille otsingul vilkuvate ekraanide ja pealevoolava infotulva (nagu teki) alla ronime, siis võib läbi holistilise maailmanägemise ja sünniõigse loojapositsiooni kõik see, mis parasjagu moes ja teos ise raamatute manu tuua. Mängu abil raputame välja ja kleebime kokku mahukast infotulvast kõige asjakohasema ja isiklikuma. Abiks vabade assotsatsioonide mootor sinus eneses, mis loob unikaalse seose üht ja teist üheskoos nähes.

Lisaks mängimise sotsiaalne boonus:

Mida saame teha raamatutega kollektiivis;

Võimalus igaühel lauale võtta oma lemmik;

Ja seda teiste omadega segada/sümbioosis näha (a la Youtube disko);

Olla lisaks vastuvõtja rollile aina rohkem ja teadlikumalt loomises.

 

Mängud said loodud Vana-Vigala Haruraamatukogus toimunud raamatutega mängimise üritusel, mille sisu oli just sellelaadsete mängude kohapeal väljamõtlemine ja katsetamine.

Piltide autor Ott Jeeser on varem läbi viinud mitmeid mänguteemalisi kursuseid ja praktilisi töötubasi, esmajoones Eesti Kunstiakadeemias ning ka mujal. Tehtud on nii digitaalseid kui mittedigitaalseid mänge. Ott elab raamatukogu naabruses ja on oma perega seal sage nähtus.

 

-------------------------------------------------------------------

* Mäng, teadagi, ei ole mingi lihtne nähtus. Üks esimesi ja põhilisi mooduseid kuidas inimene aktiivselt reaalsusega suhtleb ja suhestub. Nii kõikehõlmav ja mitmekesine, et enamus mänge, milles osaleme, me isegi mängudena ei teadvusta."






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar