Eno Raud... 93... meenutame

Naksitrallid, "rottide vastane" kaitsepookimine ja vaktsiinipassid! Aasta siis oli 1975
Ei ole midagi uut siin päikese all, eriti kui mõned strateegilised sõnad asendada. Kingpool on väga sümpaatne Ole nüüd vapper, mu hiireke!!!
"Ma ei imestaks muuseas põrmugi, kui neil sellidel oleks ka kaitsepookimine tegemata.”
Valge kitliga isand astus lähemale. ,,Ma olen meditsiinitöötaja,” tutvustas ta ennast. ,,Ja pean hoolitsema selle eest, et kõigile oleks kaitsesüstimine tehtud. Rottide liikumine võib endaga kaasa tuua mitmesuguseid haigusi, mida on targem vältida kui läbi põdeda.”
,,Kulunud jutt,” nähvas Kingpool. ,,Teada puha. Lapsepõlves lasksin ma ennast torkida küll ja küll, aga nüüd olen igatahes targemaks saanud ja kõiksugu sodi ma endale sisse pritsida ei lase. Te ärge mõelge, et ma süstimist kardan. Hoopis vastupidi, see on põhimõtteline küsimus. Ma arvan nimelt, et haiguste vastu aitab näiteks põdrasamblatee.”
,,Lubage, lubage,” läks meditsiinitöötaja elevile. ,,Ma olen kaugel sellest, et looduslike rohtude tähtsust alahinnata. Kuid antud juhul on ju tegemist rottide rändega! Ei maksa unustada kuidas rotid näiteks keskajal katku edasi kandsid ja mitte asjata ei nimetanud tolleaegsed inimesed katku mustaks surmaks. Katku puhul aitab teid põdrasamblatee niisama vähe kui kama või hapukapsasupp.”
Kingpool muigas mürgiselt. ,,Ise olete meditsiinitöötaja, aga ajate niisugust udu,” torkas ta. ,,Tänapäeval ei hirmuta katkuga enam kedagi.”
Kontrollpunkti ülem oli seda arstiteaduslikku vestlust kuulates kärsituks muutunud. ,,Aitab lorist,” ütles ta rangelt ja silmitses naksitralle hukkamõistval pilgul. ,,Kui te pookimiskorraldusele ei allu, siis keerake ots ümber ja sõitke minu pärast või otse surnuaiale. Aga ilma pookimata ei pääse siit kontrollpunktist edasi mitte üks põlvepikkune poisikegi.”
Valikut ei olnud ja Sammalhabe patsutas Kingpoolt rahustavalt õlale. ,,Las nad siis süstivad pealegi, kui seda nii tähtsaks peetakse,” ütles ta. ,,Ega see ära ikka ei tapa.”
[- - -]
,,Nõndaks,” ütles meditsiinitöötaja laua taha istudes. ,,Nüüd kirjutan ma teile veel süstimise kohta tõendid, et teid järgmises kontrollpunktis selle asjaga enam ei tülitataks.”
Eno Raud "Naksitrallid" 1984. a kordustrükk, lk 163-165
 

Eno Raua loomingut iseloomustab mitmekihiline ainekäsitlus, rikas fantaasia, vahe huumor ning ühiskonnaprobleemide ja argielu originaalne lahtimõtestamine. Keskmisele koolieale mõeldud lugudes on autor õnnestunult tabanud eakohase romantika ja/või seikluslikkuse õhkkonda, väikelastelood seevastu südamliku lihtsusega.
Ta on kirjutanud ka nuku- ja lastenäidendeid ning multifilmide käsikirju.
Eno Raud kuulub ühte meie kirjarahva dünastiasse - ta sündis Tartus kirjanik Mart Raua ja lasteaedniku (hiljem ka lasteluuletaja) Lea Nurkse pojana, ta oli abielus armastatud kirjaniku Aino Pervikuga. Nende lapsed on Rein Raud, Piret Raud ja Mihkel Raud ning hetkel on perekonna kõige noorem kirjanik Pireti poeg Paul Raud, kelle esimene romaan "Kellata torn" pälvis Kirjanike Liidu romaanivõistlusel Eesti Keele Instituudi ja Emakeele Sihtasutuse keeleauhinna.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar